środa, 8 czerwca 2016

Wiedźmin 3 Dziki Gon

Witam.
Niedawno ukończyłem Wiedźmina 3 Dziki Gon wraz z dodatkiem Serce z kamienia a jestem aktualnie w trakcie przechodzenia ostatniego DLC Krew i wino.
Nie mam zamiaru się tutaj rozpisywać na temat tej gry tylko podać co mi się podobało a co nie. Ten tytuł przechodziłem na platformie PS4. Galeria moich screenów na samym dole noty :)

Plusy: 

- świetna grafika, dialogi, muzyka oraz polska wersja językowa
- fabuła gry, jest po prostu dla mnie niewiarygodne jak udało się CDP Red stworzyć tak świetną fabułę która pochłonie gracza bez reszty
- zadania poboczne, zlecenia wiedźmińskie. Kolejne brawa dla Polskiego studia, zdecydowana większość zadań pobocznych z osobną i wciągającą fabułą. Zaś w zleceniach wiedźmińskich różnorodność potworów gdzie każdy wymagał od gracza innych umiejętności i taktyki
- system walki, dopracowany i solidnie przygotowany. Nie pomoże tutaj na wyższych poziomach trudności ślepe wciskanie przycisków lub klawiszy. Do walk trzeba się przygotować, dobierając odpowiednich eliksirów, odwarów oraz olei
- przedmioty, pancerze, bronie oraz rynsztunki cechów wiedźmińskich (zestawy)
- otwarty ogromny świat w którym trudno się nudzić
- zróżnicowane tereny w zależności od regionów
- postaci NPC w które tchnięto poniekąd życie, większość nich w zadaniach pobocznych i głównych ma swoją historię i jest specyficzna (nie są sztuczni ani sztywni)

Minusy:

- bugi które potrafią czasem zniechęcić na jakiś czas do grania (czasem brak możliwości zrobienia zadania, kilkukrotne wczytywanie zapisów irytuje w takich sytuacjach)
- długi czas ładowania gry po wczytaniu lub uruchomieniu gry, w tym przy zmianie regionu
- według mnie na wyspach Skellige eksploatacja jest uciążliwa, są to wyspy górskie. Co chwilę mi się tam postać blokowała, ześlizgiwała (pomimo płaskiego terenu i braku śniegu itp)


Reasumując grę oceniam ją bardzo dobrze, pomimo paru minusów które nie wpływają znacząco na jakość rozgrywki. Po ukończeniu tej gry wylądowała na szczytach mojej listy ulubionych gier RPG, do której mam zamiar jeszcze wrócić z 2 razy :) Po pierwszym przejściu mi się nie znudziła a wręcz zachęciła do ponownego jej przejścia. Fanom gier typu Skyrim lub Dragon Age mogę śmiało ten tytuł polecić. W skali od 1 do 10 ocenił bym ją na 8+






















































1 komentarz:

  1. W sumie mój ulubiony gatunek, ale jakoś absolutnie mnie ten tytuł odpycha, podejście do serii Wiedźmina zakończyło się moją głęboką niechęcią i już nic tego nie zmieni, tym bardziej fanatyczni zeloci tworzący nietykalną sektę wiedźmińską >.<

    Spodziewałam się lepszej grafiki, tak po prawdzie o.O Ale mniejsza o nią, przynajmniej rzeczowo podszedłeś do tytułu :)

    OdpowiedzUsuń